Categorieën
Conversie optimalisatie Online marketing

De 5 meest interessant e-commerce nieuwtjes

Als fullservice e-commerce bureau delen we graag onze kennis en ervaring met opdrachtgevers en geïnteresseerden via onze blog: met jou dus! Dit keer hebben we de 5 meest interessante e-commerce nieuwtjes voor je verzameld en op een rij gezet. Alsjeblieft!

1. Facebook verbiedt vanaf november winacties op pagina’s

Facebook heeft zijn regels aangescherpt m.b.t. het ‘liken’ van pagina’s. Als beheerder van een Facebookpagina mag je namelijk vanaf 5 november niet meer vragen om de pagina te ‘liken’. Het blijft wél toegestaan om op de pagina te vragen een bepaalde app te gebruiken, een promotiecode in te voeren of om in te checken.

Meer informatie over de aangescherpte regels lees je op het Platform Policy van Facebook.

2. Nieuwe kansen voor online marketeers op Twitter!

Misschien heb je het inmiddels al ontdekt: Twitter heeft haar timeline aangepast voor het mobiele platform. Twitter kan favoriete tweets (favs) van mensen die jij volgt of bekijkt in jouw timeline plaatsen. Dit biedt kansen voor online marketeers: de favs werken als een testimonial waarmee je interessante dingen kunt doen. Bijvoorbeeld door het toepassen van een fav-widget en fav-en-win acties.

Interessant? Op Emerce.nl wordt deze nieuwe ontwikkeling verder uitgelicht.

3. SEO voor mobiel nu belangrijker dan ooit

Google wil een beter mobiel web en daarom is het belangrijker dan ooit om ervoor te zorgen dat jouw website of webshop geschikt is voor smartphones. Google heeft haar algoritme al aangepast waardoor deze websites hoger scoren dan wanneer ze niet geschikt zijn. Wees je concurrent dus voor en lees op E-merce.nl welke 4 tips Google jou geeft!

Wil je hulp m.b.t. de tips van Google voor jouw website of webshop?
Neem dan contact op met de bouwer ervan of, als wij dat zijn, met Nico: info@guapa.nl

4. Online video kan belangrijke booster voor je conversie zijn

Online video wint aan populariteit. Video’s worden niet alleen veel meer bekeken, ze worden ook steeds vaker via social media kanalen gedeeld. Bovendien geeft een video een beter beeld van je product én het zorgt ervoor dat de bezoeker langer op jouw website blijft. Uit meerdere tests is gebleken dat landingspagina’s met video zelfs beduidend meer kliks naar het winkelmandje opleverden… De moeite waard dus!

Wil jij weten of video ook een conversiebooster voor jouw website of webshop kan zijn?
Neem dan contact op met de bouwer ervan. Een A/B-test kan je van tevoren inzicht geven of in jouw geval een video beter scoort dan bijvoorbeeld een foto.

5. AdWords maakt het instellen van locatie-extensies eenvoudiger

Wil je ook met lokale zoekopdrachten goed vertoond te worden in AdWords, dan zijn ‘locatie-extensies’ essentieel. AdWords maakt het instellen hiervan binnenkort eenvoudiger. Dit geldt vooral voor grote accounts met lokale campagnes. In de update wordt het namelijk mogelijk om, in plaats van op campagneniveau, al op accountniveau je locatie-extensies in te stellen.

Meer informatie vind je op het Google AdWords blog.

Wil je op de hoogte blijven van interessante e-commerce nieuwtjes?

Houd dan onze blog in de gaten of schrijf je in op onze nieuwsbrief (onderaan deze pagina)!