Categorieën
Magento Nieuws

10 conversie tips voor Magento 2

Wist je dat Magento 2 standaard al veel marketing tools bevat? Zo kun je zonder het installeren van extensies of maatwerk direct aan de slag met het verhogen van de conversie.

Ben je benieuwd of Magento Commerce vanuit de cloud het beste past bij jou wensen? Download dan onze whitepaper met de 40 redenen waarom ook jij zou moeten willen kiezen om te migreren naar Magento Commerce Cloud.

1. Personalisatie (Magento Commerce only)

Personalisatie is de trend voor 2017. In Magento 2 Enterprise kun je klant data verrijken door middel van klant attributen. Deze attributen kun je zelf kiezen en instellen. Ook kun je kiezen waar het attribuut ingevuld moet worden. In de checkout of toch liever in het klantaccount? Alles is mogelijk. Op het moment dat je meer van je klant weet kun je door het gebruik van klantsegmenten zorgen dat pagina’s helemaal ingericht zijn voor deze doelgroep.

Je kunt ervoor zorgen dat bepaalde klantgroepen of segmenten andere banners, prijzen en acties te zien krijgen. Zo genereer je steeds relevantere content.

Daarnaast kun je bepaalde banners koppelen aan categorieën en prijsregels. Zo wordt het vullen van specifieke content op de site steeds makkelijker.

2. Reward programma (Magento Commerce only)

Ben je geen prijsvechter maar wil je het winnen op klantloyaliteit, wil je bestaande klanten langer behouden en ze ambassadeurs maken dan is een loyaliteitsprogramma een onmisbare tool. In Magento 2 Enterprise is dit een standaard tool. Je kunt klanten punten geven voor bijvoorbeeld het aanmaken van een account, het inschrijven voor de nieuwsbrief of voor het schrijven van een goedgekeurde review. Maar ook voor het plaatsen van orders of andere belangrijke conversies kunnen punten toegekend worden. Uiteindelijk kan een klant zijn gespaarde punten inleveren voor extra kortingen of gratis producten.

3. Reviews (Magento Open Source + Commerce)

Het is inmiddels wel duidelijk dat product reviews helpen bij het verkoopproces. In Magento 2 wordt dit nog makkelijker gemaakt. Je kunt zelf bepalen wat de klant kan reviewen. De sterren worden na goedkeuring direct getoond bij de producten. Je kunt als je gebruik maakt van het reward programma de klant ook belonen voor het schrijven van een review. Na het goedkeuren van de review krijgt de klant direct een vooraf bepaald aantal punten bijgeschreven.

4. Refer a Friend (Magento Commerce only)

Maak van je klanten eenvoudig ambassadeurs door ze de mogelijkheid te geven makkelijk vrienden en/of familieleden uit te nodigen om eens een kijkje te nemen op de site. Beloon ze direct door middel van je loyaliteitsprogramma voor het versturen van deze uitnodigingen. Ook kun je er voor kiezen om de klant te belonen zodra een genodigde een account heeft aangemaakt of een order heeft geplaatst.

5. Staging & Preview (Magento Commerce only)

Wil je tijd overhouden om extra sales te genereren? Zet dan je gehele marketing jaarplan alvast in de Staging & Preview tool. Deze feature geef je de mogelijkheid om content, prijzen, acties, prijsregels en pagina’s vooruit in te plannen en te testen. Zo heb je daar geen omkijken meer naar en kun je de dingen oppakken die altijd blijven liggen.

6. Cadeaulijst (Magento Open Source + Commerce)

Laat klanten zelf cadeaulijsten samenstellen voor een huwelijk, geboorte of verjaardag. Deze lijst kan de klant met eventuele comments naar vrienden en/of familie sturen. Zij zien dan de complete lijst en kiezen daar iets uit om te geven. Zo krijg je gerichte en misschien wel nieuwe klanten binnen en de klant krijgt wat hij/zij graag wil hebben.

7. Social Shopping (MagentoOpen Source + Commerce)

Sinds kort is het mogelijk om gemakkelijk je Magento shop te koppelen aan je Facebook store. Wist je dat mensen sneller iets kopen van een merk die ze ook volgen op Facebook? Met Magento Social kun je via de backend snel aanpassingen doorsturen naar de Facebook store. Zo kunnen je volgers sneller aankopen bij je doen en worden je klanten weer sneller volgers. Daarnaast is het nog makkelijker voor klanten om producten te delen met anderen.

8. Private sales (Magento Commerce only)

Geef je klanten een echte VIP behandeling en organiseer een ‘ Members only’ verkoop. Perfect om je beste klanten voorrang te geven op de nieuwe collectie. Gebruik de ‘Event ticker’ (een aftellend klokje op je pagina) om een sense of urgency te creëren.

9. Gift cards & Gift Wrapping (Magento Commerce only)

Vergeten een cadeautje te kopen? Met Magento 2 Enterprise kun je naast fysieke cadeaukaarten ook direct virtuele cadeaukaarten verkopen. Deze cadeaukaarten worden na betaling direct gemaild. Toch liever een fysiek cadeautje geven? Ook dan biedt Magento diverse opties zoals het laten inpakken van specifieke producten of het toevoegen van een speciaal kaartje met een boodschap.

Daarnaast is het mogelijk om winkelkrediet aan te maken bij retouren en/of klachten. Dit winkelkrediet is een persoonlijk besteedbaar budget. Het budget is gemakkelijk terug te vinden in het account en kan gemakkelijk ingewisseld worden in de check-out.

10. Automated related products (Magento Commerce only)

Veel producten in de shop maar toch beginnen met cross-sell, up-sell en gerelateerde producten? Dan gaat de “ Automated related products”  feature je enorm helpen. Je kunt namelijk door bepaalde regels in te stellen (zoals je ook prijsregels instelt) producten gemakkelijk voorzien van up-sell, cross-sell en gerelateerde producten. Zorg wel dat voordat je hiermee begint alle attributen goed staan ingesteld. Zodra dit het geval is, zijn de mogelijkheden eindeloos.

Het loont dus om eerst alle standaard marketing tools te bekijken en in te zetten. Wil je een demo van deze marketing tools. Dat kan! Vraag hier een demo aan of bekijk de Magento demo video’s in ons blog. Ben je op zoek naar meer conversie optimalisatie tips? Bekijk dan onze blog over conversie optimalisatie.