Categorieën
Magento

Magento is het snelst groeiende platform in het midden en top segment

De IR top 500 is gelanceerd en hierin wordt duidelijk dat Magento inmiddels Demandware heeft ingehaald en zich nu schaart naast IBM en Oracle als de top drie e-commerce leveranciers in de USA en Canada. Magento heeft inmiddels 34 merchants (klanten) in de nieuwste top 500 lijst, een verdubbeling ten opzichte van 2013. Een aantal van deze klanten zijn merken zoals COACH en retailers zoals Alex en Ani, Zumiez en Signature Hardware.

“”Het verdubbelen van onze aanwezigheid in deze top 500 lijst is een enorm voordeel en demonstreert duidelijk dat Magento producten de mogelijkheid bieden schaalvergroting te bereiken om onze klanten te helpen honderden miljoenen dollars te genereren in online omzet,”” aldus Roy Rubin, de oprichter en Ex COO van Magento.

De range aan Magento producten zijn nu de absolute top in het midden segment. Gedefineerd door internet retailer (de uitgever van de IR top 500) als het segment met een online omzet tussen de 20 en 70 Miljoen per jaar. Magento is gegroeid van 13 klanten in de IR top 500 in 2013 tot 24 in 2014, hiermee laten ze Oracle ATG (platform Bol.com) achter zich. Samen met het eBay Enterprise platform hebben ze er voor gezorgd dat ze de absolute top zijn in het midden segment.

Magento in Europa

Leuk dat ze het in de US en Canada zo goed doen, dit is echter ook zo voor Europa! Magento is groot, en ze hebben de groei nog maar net ingezet! In Alexa is terug te vinden hoeveel webshops er draaien op het Magento platform, van alle top tien
0K webshops is in 30% van de gevallen Magento gebruikt als het platform voor e-commerce. In Nederland ligt dit percentage zelfs nog hoger namelijk 39%.

Magento grootste groei in Retail

Dan is er door Magento eBay zelf een onderzoek gedaan naar de top tien potentiële grootste groei in retail. Uit dit onderzoek wordt duidelijk welke landen er in de komende jaren het hardst zullen gaan groeien en waar Magento haar focus op zal richten. Nederland staat hierin op plaats vijf. De trend is ingezet daar een aantal grotere retail bedrijven die het al geruime tijd goed doen in e-commerce. Denk hierbij aan Foto Konijnenberg, Hunkemöller en ‘ADAM brandstore.

De kracht van een officiële partner

Magento legt steeds meer de nadruk op haar partner netwerk, ze weten hoe belangrijk het is dat er kwaliteit wordt geleverd en hoe afhankelijk zij hierin zijn van de bedrijven die Magento retail als oplossing aanbieden. Een partner wordt je dus niet zomaar, hiervoor moet je echt iets kunnen en hebben bewezen. Er zijn inmiddels vier verschillende certificaten die je op individuele basis kunt halen, je moet een minimaal aantal certificaten voeren binnen je organisatie wil je in aanmerking komen voor een partnerschap. Daarnaast moet je een bewezen track record hebben en ben je als partner afhankelijk van de ervaringen van je eigen klant. Voldoe je niet aan de eisen heb je geen recht om aanspraak te maken op het officiële partnerschap. Hiermee heeft Magento duidelijk stappen gezet richting de volwassenheid van haar partner netwerk, en bent u verzekerd van kwaliteit als u kiest voor een officiële partner.

Ontwikkeling Magento

Magento ontwikkeld zich in razend tempo. Het basis product is goed, echter stilstand is achteruitgang en dat weten ze ook bij Magento. Mede daarom hebben ze twee weken geleden Magento 1.9 community en 1.14 enterprise gelanceerd en hebben we commitment gekregen omtrent de verder uitrol van Magento 2.0. Hiervan is duidelijk gezegd dat in december 2014 de beta release zal zijn en wij in march van 2015 officieel gebruik kunnen gaan maken van Magento 2.0. Dit houdt voor de certificering in dat er een nieuwe set aan examens zal moeten worden afgelegd om ook hier te kunnen voldoen aan de kennis die nodig is Magento succesvol voor klanten in te zetten.

Bron vermelding

Magento Blog