Categorieën
Magento

Magento Maatwerk Schanskorf editor voor Gabinova

In march dit jaar lanceert Gabinova een nieuwe webshop in zes landen, dit doen ze op een vernieuwende en geheel eigen wijze. Guapa ontwikkelt in opdracht van Gabinova een complex stuk Magento maatwerk.

[testimonial author=””Robert Bakker (Gabinova)””]De keuze voor Magento lag voor de hand. Guapa is voor ons dé partij op gebied van Magento en online marketing, zij lopen in alles voorop en doen er alles aan om onze webshops te laten converteren[/testimonial]

De vraag van de klant

Maak het voor bezoekers van onze webshops mogelijk om op maat hun eigen schanskorven te bestellen. Denk hierbij aan lengte, hoogte en diepte en de keuze van de diversiteit aan stenen. Daarnaast zijn er meerdere accessoires te bestellen bij een maatwerk schanskorf. Hier moet ook rekening mee worden gehouden.

De uitwerking

Met de bovenstaande vraag zijn wij bij Guapa aan de slag gegaan en hebben wij de maatwerk editor ontwikkeld welke is terug te vinden in alle gelederen van de Magento webshops die Gabinova op dit moment voert. De editor is gemakkelijk vanaf elke pagina te gebruiken, men vult zelf lengte en hoogte in (hierop wordt een check uitgevoerd om er zeker van de zijn dat er altijd een veelvoud van 0,5 wordt ingevoerd, dit in verband met de maaswijdte van de korven) daarna kan men middels een slider de diepte selecteren. Als dit door de gebruiker is gedaan wordt men met 1 muisklik meegenomen naar de editor zelf, hier worden de gegevens die men in de vorige stap heeft ingevoerd direct overgenomen (2 keer invullen is 1 keer te veel). De editor rekent zelf uit hoeveel m3 inhoud de korf heeft en hoeveel kilo stenen er nodig zijn om de korf mooi te kunnen vullen. Er wordt direct een prijs getoond voor de korf, de stenen en de accessoires afzonderlijk. Daarnaast kan men vanuit elke stap het gekozen maatwerk direct in de winkelwagen te plaatsen. Vervolgens kan men in de volgende stap de stenen naar wens kiezen, dit kan zelfs door diverse soorten en hoeveelheden zelf te kiezen.

De editor in beeld

Het resultaat

15,5% van het totale bezoek heeft de editor gebruikt en 3,4% van de bezoekers die de editor heeft gebruikt is ook daadwerkelijk over gegaan tot aankoop. Op dit moment lopen er verschillende A/B-testen om te na te gaan op welke wijze het conversiepercentage kan worden verhoogd door middel van de editor.

Kunnen wij iets voor u betekenen?

Neem dan contact met ons op.

Contact opnemen