Categorieën
Conversie optimalisatie Magento Online marketing

Magento Marketing Extensies

Met een Magento webshop is het niet meer dan logisch dat er marketing activiteiten plaats vinden. Of u het nu zelf doet, of een online marketingbureau als partner heeft, goede Magento extensies kunnen het werk een stuk gemakkelijker maken. Laat uw bezoekersaantallen exploderen en uw conversiepercentages door het dak schieten met deze Must Have Magento extensies. Speciaal voor de marketing.

Must Have Marketing Extensies

      1) Fooman Analytics Plus
      2) Splash Pages (Landingspagina’s)
      3) Feed generators
      4) OneStepCheckout
      5) Abandoned Carts Alert Pro
      6) SEO Layered Navigation

1) Fooman Analytics Plus

Kosten: € 0,-

Onmisbaar voor elke serieuze Magento webwinkel: Fooman Google Analytics Plus. Met deze extensie kan iedereen gemakkelijk een aantal belangrijke marketing functionaliteiten instellen zonder de hulp van een developer. Meer grip op uw bezoekers en conversies met Fooman Analytics Plus.

Voordelen:
  • Begrijp uw conversiepaden met gemakkelijk in te stellen trechters voor Google Analytics.
  • Conversies en conversiewaarden bijhouden in Google Adwords.
  • Gemakkelijk meerdere winkelzichten tegelijk bijhouden in één Analytics account.

Op zoek naar een betrouwbare Marketing partij?

Neem dan contact op met Guapa.

Contact opnemen

 

2) Splash Pages (Landingspagina’s)

Met zogeheten “”Splash Pages”” kan iedereen landingspagina’s maken! Erg handig voor long-tail SEO of Google Adwords. Selecteer de attributen waar je een pagina van wil maken en je bent in principe klaar. In plaats van een categorie “”Systeemcamera’s”” waar alle merken en kleuren op staan zou je nu een aparte pagina kunnen maken voor bijvoorbeeld alle “”Witte Nikon 1 systeemcamera’s””. De mogelijkheden zijn eindeloos. Bij Guapa media maken wij van twee extensies hiervoor gebruik: “”Manadev Shop By Brand Attribute Splash Pages”” en “”FishPig Splash Pages””. We zullen de voor- en nadelen van beide opsommen.

ManaDev Shop By Brand Attribute Splash Pages

Kosten: $ 79,-


Voordelen:

  • Werkt samen met SEO Layered Navigation Plus van ManaDev!
  • Aanmaken van Splash Pages aan de hand van opgegeven attributen in de bulk. Dus bijvoorbeeld met de merken Canon en Nikon en de kleuren blauw, rood en groen kunnen er automatisch zes landingspagina’s gecreëerd worden.

Nadelen:

  • Je kunt niet meerdere attribuutwaarden opgeven voor een Splash Page. Dus in het bovenstaande voorbeeld is het niet mogelijk om een landingspagina te creëren voor Nikon camera’s in het blauw én rood.
  • De landingspagina’s die je kunt aanmaken hebben niet standaard de attributen geselecteerd die de basis vormen van de Splash Page.

FishPig Atribute Splash Pages

Kosten: $ 49,99


Voordelen:

  • Landingspagina’s maken aan de hand van meerdere attribuutwaarden van meerdere attributen. Bijvoorbeeld een landingspagina voor alle blauwe en rode systeemcamera’s van zowel Canon als Nikon.

Nadelen:

  • Werkt niet samen met SEO Layered Navigation van ManaDev.
  • Kan geen landingspagina’s in de bulk aanmaken.

3) Feed generators

Wil je werken met vergelijking sites zoals Google Shopping, Beslist.nl of Kieskeurig? Dan heb je een feed nodig die automatisch de prijzen, titels en afbeeldingen wijzigt. Is een product niet meer op voorraad? Dan moet deze natuurlijk niet meer in de feeds staan. Om dit te bewerkstelligen werken wij naar volle tevredenheid met de volgende twee extensies: Datafeed Manager van Wyomind of de Koongo Connector.

Wyomind Datafeed Manager

Kosten: € 80,-


Voordelen:

  • Er worden standaard feeds (templates) aangeleverd voor de grotere vergelijking sites.
  • De mogelijkheden zijn eindeloos als je kennis hebt van HTML en PHP.

Nadelen:

  • Zonder technische kennis kan het lastig zijn om te voldoen aan de strenge eisen vergelijkingssites en affiliate partijen. Er is wel een uitstekende documentatie beschikbaar.

Koongo Connector

Kosten: $ 49,99


Voordelen:

  • Er worden standaard feeds (templates) aangeleverd voor de grotere vergelijking sites. Deze zijn van beter kwaliteit dan de standaard feeds van Wyomind.
  • Zonder technische kennis is het relatief gemakkelijk om een feed te maken en/of te bewerken.

Nadelen:

  • De mogelijkheden zijn een stuk minder, dan wel minder gemakkelijk te vinden, dan bij de Datafeed Manager van Wyomind.

4) OneStepCheckout

Kosten: € 245,-


Bij een standaard Magento installatie zitten er zes stappen in het checkout proces. Deze checkout zien we nog erg vaak terug komen en dat is jammer. Waarom consumenten overbodige vragen stellen en zes stappen door laten lopen als het ook in één kan? Maak dan gebruik van Magento OneStepCheckout.

5) Abandoned Carts Alert Pro

Kosten: $ 89,-


Over het algemeen ronden consumenten hun bestelling niet af nadat ze producten in hun winkelwagen hebben achtergelaten. Het kan zijn dat de verzendkosten en/of de levertijd tegenvallen maar meestal wordt de winkelwagen gewoon gebruikt als verlanglijst. De Abandoned Carts Alert Pro Magento extensie helpt je consumenten herinneren. Als het emailadres van de consument bekent is krijgen ze automatisch een mailtje na een aantal dagen dat ze vergeten zijn hun bestelling af te ronden. Verhoog je conversies met deze gemakkelijk in te stellen extensie!

Voordelen:

  • Klanten kunnen met één klik hun winkelwagen terug toveren.
  • Geeft de mogelijkheid om een kortingscode te genereren voor de producten die zijn achtergelaten in de winkelwagen die maar tijdelijk geldig is.
  • Uitgebreide analyses mogelijk die je winkelwagen verlaters kan omzetten naar kopers.
 

6) ManaDev SEO Layered Navigation Plus

Kosten: $ 99,-

SEO Layered Navigation Plus van ManaDev is een handige en gebruiksvriendelijke manier om consumenten te laten filteren op uw webwinkel. De normale filtering binnen Magento oogt onprofessioneel en zorgt voor veel duplicate content binnen uw webwinkel. Wat zeer slecht is voor uw posities op Google. Met SEO Layered Navigation Plus heeft u zoekmachine vriendelijke korte url’s, canonical url’s en de controle over de indexatie van uw filterresultaten.

De grote voordelen zijn:

  • Korte url’s
  • Canonical url’s
  • Klantvriendelijke url’s
  • SEO url’s
  • Attractieve kleurkeuze
  • Attractieve prijs-slider