Categorieën
Conversie optimalisatie Online marketing

Verstuur jij je pakketjes nog steeds in een standaard bruine doos?

Jouw shop is een succes. PostNL vrachtwagens rijden af en aan om de pakketjes op te halen. Ongeduldig wacht de klant op zijn pakketje. Is dit het laatste contact dat je hebt met jouw klant of begin jij de relatie met een klein feestje?

Het is maar hoe je het verpakt

Gebruik jij nog steeds die standaard bruine doos? Uit een studie van Dotcomdist blijkt dat 52% van de ondervraagden opnieuw zou bestellen bij de winkel als er aandacht wordt besteed aan de verpakking. Besteed dus aandacht aan de doos waar je het in verpakt. Heb je weinig te versturen, stop het dan ook in een kleiner doosje. Grote verpakkingen met weinig inhoud hebben een negatief effect.

Val op met je verpakking

Steeds meer mensen laten hun pakketjes bezorgen op het werk. Dit biedt een kans om jouw merk te laten zien aan een hele nieuwe doelgroep. Laat je verpakking opvallen ten opzichte van alle andere bruine dozen. Een goed voorbeeld is de blauwe verpakking van Cool Blue.

The dailypiepost.nl valt op met hun unieke verpakking en wat er in zit is al helemaal een feestje :).

Vraag om te delen op social media

Uit het onderzoek blijkt ook dat vier op de tien klanten de bestelling zou delen op social media als die in een premium verpakking zou komen. Je kunt altijd vragen om de bestelling te delen op social media met een #hashtag. Klanten zijn blij dat ze jouw pakketje hebben gekregen, dus het is voor hen een kleine moeite, aldus Cialdini’s principe van wederkerigheid.

Shaving set #boldking #scheermesjes #voor #een #eerlijke #prijs #ben #benieuwd #naar #de #kwaliteit #boldking

Een bedankje

Een klein bedankkaartje kan wonderen doen. Volgens psychologen is bedanken niet alleen een kwestie van goede manieren, maar draagt het ook bij aan het geestelijke welzijn en geluk van de ontvanger. Tevens is een bedankje de basis van een goede sociale relatie, waardoor de kans op wederkerigheid groter is.
Ben je een beginnende shop en heb je de kans om een handgeschreven bedankje te sturen? Dan scoor je extra punten!

De belangrijke e-mail

Stuur na drie dagen een gepersonaliseerde mail naar de klant. Vraag of er nog onduidelijkheden zijn over hun bestelling. Door de mail persoonlijk te maken, geef je aan dat je serieus bent over de relatie die je bent aangegaan. Vraag in deze mail ook om een eventuele productreview ;).

Gebruik jij ook toffe verpakkingen?

Ben jij net zoals CoolBlue en Topdrogist al goed bezig? Wij zijn op zoek naar meer voorbeelden van effectieve verpakkingen. Gebruik jij al zo’n opvallende doos? Laat het ons weten!