Categorieën
Magento Nieuws

Magento 2.3 wat we kunnen verwachten

Afgelopen dagen zijn wij met een select gezelschap van Guapa E-commerce afgereisd naar Barcelona voor Magento Live. Hét event georganiseerd door Magento zelf om ook in Europa dicht bij merchants, partners en development te blijven. Qua evenement wederom prima georganiseerd, alleen hadden we het qua weer niet echt mee. Natuurlijk mocht dat de pret niet drukken. Veel netwerken en borrels waar we oude bekenden opnieuw ontmoette en nieuwe connecties mochten leggen.

B2B Magento success case BMN

Onze eigen Chantal heeft ervoor gekozen samen met de e-commerce manager van BMN het podium te betreden. Maanden aan voorbereidingen hebben geresulteerd in een volle zaal met enthousiastelingen die meer te weten zijn gekomen over de reis die wij met BMN afgelegd hebben en nog af gaan leggen. Wil je meer weten over wat ze hebben gepresenteerd, download dan de presentatie en lees de tips!

Magento an Adobe company

We zijn door Mark Lavalle en Shantanu Narayen van Magento en Adobe bijgepraat over hoe ze de toekomst voor zich zien. En die ziet er wat ons betreft rooskleurig uit. Zo hebben ze (ook te zien in de live stream) openlijk hun commitment richting de Community uitgesproken. Voor hun een belangrijke succesfactor van Magento en ook voor de toekomst een onderdeel waar ze het verschil mee kunnen en willen maken. Ook gaan ze de komende periode enorm uitbreiden qua marketing en sales activiteiten in Europa en daar gaan we allemaal wat van meekrijgen. We krijgen immers te maken met de reikwijdte van het Adobe “”apparaat”” en dat zorgt voor tractie.

Magento 2.3

Magento heeft in diverse sessies en ook tijdens de keynote laten weten wat ze allemaal releasen in versie 2.3. Dit zal een enorme belangrijke stap kunnen gaan worden in de adoptie van Magento 2 en de tractie die het software bedrijf gaat maken. Even de belangrijkste zaken uitgelicht:

{{cta(’07e7b543-79af-4c9d-84e2-c1cfdec2f723′)}}

Nieuwe klanten aantrekken

De start met Amazon Sales en Google Merchant center vanuit de core van Magento. Ze hebben in hun software koppelingen gelegd met Amazon Sales en Google Ads wat er voor zorgt dat je makkelijk via deze kanalen je doelgroep(en) kunt bereiken. Hier weten we ook al van te vertellen dat ze voornemens zijn dit in nabije toekomst snel uit te breiden met zaken als Facebook, Instagram en Ebay. Kortom functionaliteiten waar elke merchant in de één of andere vorm wel mee te maken heeft of krijgt.

Sneller content met beleving ontwikkelen

We weten dat Magento een aantal jaren geleden Bluefoot heeft overgenomen. Deze overname is het begin geweest van een belangrijke stap richting de drag & drop Pagebuilder welke wij als partner nu al kunnen gaan testen en de Magento 2.3 release zal worden meegeleverd in de basis.

Hogere conversie met mobiele experience

Magento Progressive Web Applications (PWA), een ontwikkeling die snel in populariteit stijgt. Ook een onderdeel waar Magento al een langere tijd mee bezig is en nu begint het er op te lijken dat er stappen gaan worden gezet. Deze toevoeging gaat het mogelijk maken een app te bouwen voor het mobiel serveren van je webwinkel, zonder dat de consument hiervoor daadwerkelijk een app hoeft te downloaden.

Magento payment

Magento is duidelijk op zoek naar de oplossing waarmee ze een groot deel van de keten sluiten. Zo kondigen ze nu ook aan dat ze Magento Payment gaan lanceren in Magento 2.3. Bij de lancering alleen nog met PayPal Braintree, dit zullen er naar verwachting snel meer gaan worden. Veilig, snel en makkelijk te integreren, dat is het uitgangspunt van Magento Payments.

Integratie met de Adobe Experience Cloud

In de Magento 2.3 release komen de eerste integratie mogelijkheden met de Adobe Experience Cloud. Dit zal snel worden uitgebreid, zo gaan we straks de mogelijkheid krijgen om direct vanuit de Magento backend A/B testen uit te voeren en krijgen we toegang tot de content tools die Adobe te bieden heeft. Zo kunnen we snel visuele content goed beheren en toevoegen aan producten of landingspagina’s.

Planning

Er zal door Magento een release cycle worden gevolgd waarin wij als officiële partners als eerst toegang krijgen tot deze release en vervolgens kunnen testen. Als dit allemaal goed is verlopen zal Magento 2.3 in delen worden gereleased. Hierbij zal er een belangrijke release volgen die het geheel compleet maakt in Q1 van 2019.

Er is meer..

We hebben de belangrijkste extra’s in de Magento 2.3 release hierboven deels uitgelicht, maar er is meer. Er wordt hard gewerkt binnen het “”nieuwe”” Magento en dat resulteert ook nog in de volgende zaken:

Voor Merchants:

  • Multi-source inventory
  • Advanced BI tool
  • Shipping
  • Elasticsearch voor Open Source
  • Update WTYSIWYG editor

Voor developers:

  • Magento Cloud developer tools
  • Declarative Scheme
  • GraphQL
  • Bulk Web API’s
  • Asynchronous Web API’s
  • Snelheid verbeteringen
  • Message Queues voor Open Source
  • Geüpdate library components (PHP 7.2)

Veiligheid verbeteringen:

  • 2 factor authenticatie
  • Google ReCaptcha
  • ACL voor Cache Flush

Keynote Magento Live Barcelona

 

{{cta(‘44863b53-1bb1-4f6b-ab77-2c84e6e4760d’)}}