Categorieën
Conversie optimalisatie Online marketing

Jouw klanten als factor voor Conversie Optimalisatie succes

Op het moment dat jij je klant niet goed kent,  schiet je met hagel. Je zet zoveel mogelijk methodes in, omdat ze vast wel voor iemand werken… maar sluit het wel aan bij je klant?

‘Wie zijn mijn klanten?’ Is de vraag waar je mee kunt beginnen, maar de vraag: “Wie wil ik als klant?” is minstens zo belangrijk. In principe is iedereen jouw klant, maar daar kun je niet voor optimaliseren. 

De juiste klantinzichten zorgen ervoor dat je de juiste conversie optimalisatie methodes kunt inzetten. Voorbeeld: Social Proof en Exportreviews werken beide heel goed als het gaat om CRO, maar in tegenstelling tot wat je zou verwachten, kunnen ze elkaars effect juist afzwakken in plaats van versterken.

Vraag het je klant!

Om meer uit je CRO te halen is het dus belangrijk om te weten wie je klanten zijn. Je kunt veel data uit Google Analytics halen, maar een klantonderzoek kan je beter helpen. Voordat je zomaar een waslijst aan vragen stuurt naar je klanten, kijk eens naar de volgende vragen:

  • Wat verwacht je van ons?
  • Hoe kunnen we je beter van dienst zijn?
  • Zou je ons aanbevelen aan je vrienden?
  • Wat deden we niet goed en kunnen we beter doen?

Wie, Wat, Waarom en Aan wie?

De afgelopen periode heb ik geschreven over hoe je meer inzicht kunt krijgen op Wie je bent, Wat je verkoopt en waarom je dit doet. Met bovenstaande geef je ook antwoord op aan wie je (wilt) verkopen. Al deze vragen helpen bij het inzetten van de juiste CRO methodes.

Wil je sparren over je inzichten of wil je meer weten? Neem dan contact met ons op.